Σάββατο, 30 Ιουλίου 2011

Οι “Τρεις Σωματοφύλακες”, τρισδιάστατοι στους κινηματογράφους

Photo for this article

Στην νέα ιλιγγιώδη και γεμάτη θεαματική δράση περιπέτεια, ο νεαρός και παράτολμος Ντ’ Αρτανιάν ενώνει τις δυνάμεις του με τους τρεις βετεράνους σωματοφύλακες. Μαζί βάζουν στόχο να σταματήσουν τις βλέψεις του μοχθηρού καρδινάλιου Ρισελιέ για το θρόνο της Γαλλίας και να τον εμποδίσουν να βυθίσει την Ευρώπη στον πόλεμο.

Ο σκηνοθέτης Πολ Άντερσον (“Resident Evil”) χρησιμοποιεί το 3D σύστημα κάμερας που επινόησε και χρησιμοποίησε για το “Avatar” ο Τζέιμς Κάμερον, για να παρουσιάσει σε μια μοναδική 3D εκδοχή, με σφιχτή πλοκή και καταιγιστική δράση, τις περιπέτειες των θρυλικών ηρώων του Αλέξανδρου Δουμά. Πρωταγωνιστούν ο Ορλάντο Μπλουμ (“Pirates of the Carribean”), η Μίλα Γιόβοβιτς (σειρά ταινιών “Resident Evil”) , ο βραβευμένος με Όσκαρ Κριστόφ Βαλς (“Inglourious Basterds”), ο Λόγκαν Λέρμαν (“Percy Jackson and the Olympians”), ο Λιούκ Έβανς (“Robin Hood”) και ο Ρέι Στίβενσον (“Thor”).

Οι Take That ανακοίνωσαν πως το νέο τους single, με τίτλο “When We Were Young”, θα είναι το θεματικό τραγούδι της πολυαναμένομενης τρισδιάστατης περιπέτειας “Οι Τρεις Σωματοφύλακες”. Ο Γκάρι Μπάρλοου, ο Χάουαρντ Ντόναλντ, ο Τζέισον Όραντζ, ο Μαρκ Όουεν και ο Ρόμπι Ουίλιαμς εμπνεύστηκαν να γράψουν την μπαλάντα αυτή μετά από μια ιδιωτική προβολή της ταινίας στο Λος Άντζελες. “Η ταινία είναι τόσο πλούσια και όμορφη οπτικά, που η βασική μας πρόκληση ήταν το να ανταπεξέλθουμε μουσικά” δηλώνει ο Μπάρλοου. “Έχουμε επιστρέψει στις κιθάρες, στο αληθινό πιάνο και σε μια συμβατική δομή τραγουδιού για να το καταφέρουμε αυτό. Οι Σωματοφύλακες μας θύμισαν κάτι από εμάς.” Μεταξύ τους , οι Take That και ο Ρόμπι Ουίλιαμς έχουν πουλήσει περισσότερα από 80 εκατ. άλμπουμ, είχαν 14 νούμερο ένα άλμπουμ, 18 νούμερα ένα singles, έχουν τραγουδήσει ζωντανά σε περισσότερους από 14.5 εκατ. ανθρώπους, έχουν κερδίσει 20 βραβεία BRIT, 8 βραβεία MTV και πέντε βραβεία Ivor Novello, ενώ η λίστα συνεχίζεται. Το τελευταίο τους άλμπουμ, με τίτλο “Progress”, έχει πουλήσει περισσότερα από 2 εκατ. αντίτυπα μέχρι στιγμής.

Δείτε το τρέιλερ

.

Παρασκευή, 22 Ιουλίου 2011

"ΟΝΕΙΡΟ ΣΤΟ ΚΥΜΑ": ΤΟ "ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ" ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ


Το Όνειρο στο κύμα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη σκέφτομαι πως είναι το Άσμα Ασμάτων της Νεοελληνικής μας λογοτεχνίας. Άλλωστε ο ίδιος ο Παπαδιαμάντης κάνει αναφορά στο Άσμα στο εξαίσιο αυτό διήγημά του.
Αλλά το Όνειρο στο κύμα περιλαμβάνει εν σμικρώ το σύμπαν! Υψηλή θεολογία των λογισμών, στυγνή καταγγελία της συμβατικής (δικηγορικής) ζωής, ύμνος στην ποιμενική ζωή, θεολογία του έρωτα, στην πλέον εξιδανικευμένη μορφή του.
Ένα τέτοιο διήγημα πώς να το αποδώσεις επί σκηνής; Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Θανάσης Σαράντος τόλμησε να το παρουσιάσει ως μονόλογο στο Φεστιβάλ Αθηνών, με αφορμή και την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννηση του Παπαδιαμάντη.
Το εγχείρημά του πέτυχε, σε γενικές γραμμές, όπως φάνηκε από την προσέλευση και την αποδοχή του κοινού. Προσωπικά δεν ενθουσιάστηκα, αλλά μια ακόμα καλή ευκαιρία για να ακούσεις το λόγο του Σκιαθίτη και να δεις πώς θα μπορούσε να μεταφερθεί σκηνικά, δεν ήταν άσκοπη εμπειρία.


Ο Θανάσης Σαράντης προσέγγισε ευλαβικά τον Παπαδιαμάντη, δεν λέω. Αλλά πολλά λόγια χάνονταν κατά την ρέουσα εκφορά, και κάποιες “σκηνές” του διηγήματος ίσως ήθελαν διαφορετική μεταχείριση. Μου άρεσε πολύ η κυριαρχία του υγρού στοιχείου, επί σκηνής και επί της οθόνης (αφού χρησιμοποιήθηκαν και βίντεο), με το νερό να επιτείνει τον ερωτισμό, αλλά δεν μου άρεσε η μουσική του Λάμπρου Πηγούνη, την οποία βρήκα χωρίς φαντασία. Εκνευριστικό δι΄ εμέ το μοτίβο του Σιμωνοπετρίτικου αφελούς “σουξέ” Αγνή Παρθένε Δέσποινα, το οποίο επανερχόταν κατά διαστήματα με τον ήχο του φλάουτου.
Παρ' όλα αυτά και μόνο το γεγονός ότι η παράσταση μίλησε στον Γιαν από την Κίνα, φοιτητή της Ελληνικής Φιλολογίας, ο οποίος πλησίασε τον Θανάση Σαράντο και δήλωσε θαυμαστής του Παπαδιαμάντη και του ελληνικού πολιτισμού, είναι κάτι το θαυμάσιο.
Παπαδιαμάντης νυν και αεί, λοιπόν! Πρόκληση για σύγχρονη δημιουργία έναν αιώνα μετά...

Π.Α.Α.